CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, March 12, 2008

Kes Penculikan Kanak-Kanak

Negara kita pada hari ini telah dilanda dengan pelbagai masalah jenayah yang cukup menakutkan masyarakat sekeliling tentang fenomena ini. Antara jenayah yang hangat diperkatakan pada masa kini ialah "Penculikan Kanak-Kanak". Mengapakah kes ini masih berleluasa dan semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini. dimanakah letaknya sifat keperimanusian golongan-golongan yang bertanggungjawab menjalankan jenayah ini. Apakah kanak-kanak yang tidak berdosa ini patut dijadikan hamba oleh golongan ini?

Komen saya...

Memang sejak akhir-akhir ini maslah jenayah yang melibatkan kes penculikan kanak-kanak semakin berleluasa berlaku. negara kita pada hari ini digemparkan dengan jenayah ini yang amat memilukan dan menyedihkan, apa tidaknya sudahlah dicolek, kanak-kanak tidak berdosa ini diperlaku seperti binatang dan tidak berperikemanusian oleh golongan manusia yang bertopengkan binatang dan syaitan...

Apa yang menyedihkan lagi Kanak-kanak yang tidak berdosa ini juga turut menjadi mangsa seksual oleh golongan yang tidak bertanggungjawab ini.Contoh kes penculikan Nurul Jazlin tahun lalu. kanak-kanak yang tidak berdosa ini telah diperlakukan oleh manusia-manusia yang jahil yang tida sifat kemanusiaan di kalangan mereka. Adik Nurul Jazlin telah diculik dan dibunuh dengan keadaan yang amat menyedihkan.

Banyak lagi contoh-contoh lain yang berlaku dengan keadaan yang hampir sama. Yang terbaru hingga kini masih belum mendapat jawapan dan kesahihan tentang kes penculikan Adik Sharlene yang hampir masuk mencecah tiga bulan kehilangan adik sharlene. Dimanakah Adik Sharlene? Adakah Adik Sharlene Masih Hidup atau Sebaliknya? iinilah persoalan yang menjadi tanya kepada seluruh warga masyarakat Malaysia yang mengharpakan agar adik Sharlena selamat kembali kepangkuan keluarganya.

Dimanakah kesedaran penculik-penculik ini, adakah mereka tiada mempunyai hati dan perasaan sehingga sanggup melakukan kerja ini. Apakah faedah mereka melakukan kerja ini, tidak mereka kasiahan melihat kanak-kanak yang tidak berdosa diperlakukan sebegitu oleh golongan yang tidak bertanggungjawab ini.

Bagi saya, manusia-manusia yang bersifatkan syaitan seperti mereka ini patut dihukum sekeras-kerasnya dan tidak diberi peluang untuk hidup di muka bumi ini lagi.

Sedarlah wahai manusia, janganlah mementingkan diri sendiri, lindungilah kanak-kanka dan sayangilah mereka umpama dirimu menyayangi nyawamu....

Pencinta kanak-kanak
( M.ratib )

0 comments: